Fakturera oss

Räddningstjänsten Väst tar endast emot elektroniska fakturor (e-faktura). Se nedan hur du kan gå tillväga vid fakturering.

Observera att en PDF-faktura eller inskannad pappersfaktura som skickas med e-post inte är en e-faktura.

Information som krävs på fakturan

Av fakturan måste det framgå vem som gjort beställningen/köpet. Det kan vara för- och efternamn, personnummer eller enhet.

Vid e-fakturering

Räddningstjänsten Väst är anslutna till PEPPOL-nätverket och kan ta emot elektroniska fakturor den vägen. Stäm av med er leverantör av ekonomisystem eller faktureringssystem om de kan sända via PEPPOL-nätverket.

Räddningstjänsten Väst PEPPOL-ID: 0007:2220002964

Det går även att skicka i SVE-fakturaformat (via Crediflow). Skicka till GLN 7362220002961. Organisationsnummer: 222 000 2964.

Momsregistreringsnummer: SE222000296401

Kontakta Crediflow för eventuella tekniska frågor kring anslutning.

Ni som inte e-fakturerar

Om ni har ett affärssystem

Det finns ofta möjlighet att skapa e-faktura via befintliga affärssystemen/ekonomisystem. Där anger du, beroende på vad som efterfrågas, organisationsnummer eller GLN-nummer till Räddningstjänsten Väst. Hör med din systemleverantör.

Faktureringstjänster kan också köpas via vissa företag för att åstadkomma samma sak, liksom installation av så kallad virtuell fakturaskrivare.

Om ni inte har ett affärssystem

Skickas enbart ett fåtal fakturor per år till Räddningstjänsten Väst kan man kostnadsfritt använda exempelvis Qvalia Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., b2brouter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller Kofax. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast publicerad:

Upphandling

När det gäller upphandling samarbetar Räddningstjänsten Väst med Skatteverket för att förebygga ekonomisk brottslighet och därmed underlätta för seriösa företag genom att minska risken för osund konkurrens.

Samarbetet ska förenkla och möjliggöra för Räddningstjänsten Väst att endast anlita företag som sköter sin redovisning och betalning av skatter och avgifter.

Vid upphandling och under avtalsperioden kontrolleras att entreprenörer och leverantörer i alla led fullgör sina skyldigheter avseende skatter och avgifter.


Mer information gällande samarbetet kan du läsa om i dokument Info Skatteverket. Pdf, 23.3 kB, öppnas i nytt fönster.

Senast publicerad: